Projekt Yanka Rudzka: Zaczyn
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
29.04.2016 – 30.04.2016
Teatro Vila Velha, Brazylia, Salvador de Bahia
16.06.2017 – 17.06.2017
Studio Słodownia +3

ZACZYN jest efektem rezydencji artystycznej łączącej w choreograficznej praktyce 9 polskich i brazylijskich tancerzy. Inspirację dla pracy stanowiły artystyczne gesty Yanki Rudzkiej, stąd punktem wyjścia dla choreograficznych poszukiwań stał się słownik tradycyjnych niestylizowanych tańców obu krajów (polskiego oberka i samby de pé) oraz towarzyszące im narracje. Choć na pierwszy rzut oka tak skrajnie odmienne, praktykowane i analizowane (także w perspektywie etno-choreologicznej) tańce te ujawniają wiele paralel inspirując ekscytującą choreograficzną podróż. Pytając o to, jak kultura tradycyjna może karmić współczesną choreografię, spektakl inscenizuje przede wszystkim spotkanie w tanecznej praktyce zgłębiając i celebrując wspólnotowość oraz ekstatyczny i transformacyjny wymiar tańca.

We meet in the practice. And we practice the meeting.
Repeating the gestures, we delve into the presence.
And transform the future.
We’re leavening.

Michał Łuczak

pomysł
Joanna Leśnierowska

kompozycja
Janusz Orlik/Joanna Leśnierowska
we współpracy z tancerzami

taniec
Anderson Danttas, Marcelo Galvao, Paweł Grala, Sinha Guimaraes, Agnieszka Kryst, Janusz Orlik, Katarzyna Sitarz, Neemias Santana, Zofia Tomczyk

dramaturgia i światło
Joanna Leśnierowska

pejzaż dźwiękowy
Janusz Orlik

wsparcie badawcze
Maciej Rożalski

realizacja techniczna
Łukasz Kędzierski

grafika
Michał Łuczak

produkcja
Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk,
Baobab Productions, Salvdor

projekt zrealizowany w ramach Roku kultury polskiej w Brazylii (2016) dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza , culture.pl

prezentacje w ramach Festiwalu Malta możliwe dzięki wsparciu Fundao de cultura de Bahia

Artyści
Rezydencja
01.04.2016 – 08.04.2016
Studio Słodownia +3