Moja aktualna praktyka ruchowa koncentruje się na poszukiwaniu i zgłębianiu ucieleśnionych wyobrażeń. Pozwala ona przekształcać się ciału w wielorakie byty i przyznaje mu swego rodzaju autonomię – własny język i sprawczość. W spektaklu zestawiam tę praktykę ze swoimi wczesnymi doświadczeniami ruchowymi – dziecięcą karierą gimnastyczną zdominowaną przez dyscyplinę i rywalizację – i za filozofką Catherine Malabou stawiam pytania o ontologiczną plastyczność i możliwości świadomej zmiany. Jak jesteśmy kształtowani przez nasze działania? Jak stajemy się czymś/kimś poprzez własne wyobrażenia, a jak przez codzienną aktywność i jej jakości? Jakiego rodzaju korzyści kierują naszymi wyborami? I wreszcie, jak wiele uwagi poświęcamy uwarunkowaniom zewnętrznym, a jak wiele krajobrazom i językom, które możemy znaleźć w nas samych?
Martyna Lorenc
Poczucie, że tak właśnie jest
Poczucie, że tak właśnie jest

Choreografia, wykonanie Martyna Lorenc
Dźwięk Andreas Bick, „Frost pattern”
Wideo archiwum własne
Opieka artystyczna Dalija Acin Thelander
Ilustracja Ludmiła Kaczmarek
Artyści
Polska















