performans-koncert
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
10.12.2016
Studio Słodownia +3
04.02.2017
Ośrodek Teatralny Kana, Polska, Szczecin
26.02.2017
Teatr Studio, Polska, Warszawa
28.04.2018
Brazylia, Salvador de Bahia
15.05.2018
Dans in Ontwikkeling
Wennekerpand, Holandia, Schiedam
19.06.2018
Galeria Art Stations +2

Głos, który słyszysz, pochodzi z pewnością od osoby. Głos jednak nie jest osobą. Jest czymś zawieszonym w przestrzeni, wymykającym się materii. Może on wcale nie być podobny do osoby, albo być do niej podobny, ale w niezauważalny sposób. Mógłby być odpowiednikiem najbardziej ukrytej i zarazem najbardziej autentycznej części osoby. Czy bezcieleśnie słuchasz tego bezcielesnego głosu? Jeżeli tak, to bez różnicy, czy rzeczywiście go słyszysz, czy tylko go sobie przypominasz albo wyobrażasz. W istocie jednak fizycznie doświadczasz jego obecności. W głosie porusza nie tylko wspomnienie czy fantazja, ale odczuwalne drgania, wibrujące i rezonujące ciało. Głos oznacza, że jest tam żywa osoba, gardło, krtań, klatka piersiowa, uczucia, które wysyłają w przestrzeń ten głos.

 

Per-sona wsłuchuje się w dźwięk głosu, w jego materialność, a zarazem nieuchwytność. Daje czas i przestrzeń na wybrzmiewanie plastyczności głosu, który nieustannie wymyka się znaczeniom i rezonuje na poziomie afektów i emocji. Per-sona składa soniczną sygnaturę ciała, rozprasza ją, kształtuje na nowo i przenika z poprzednimi. Granice między tym co wewnątrz, a tym co na zewnątrz zacierają się. Głos jest obecnością wykraczającą poza ciało, penetrującą przestrzenie, otwierającą możliwości dla wspólnego brzmienia. Jest siłą jednoczącą sensualność i intymność; dynamiką wibrującą w przyjemności, brzydocie, pięknie czy szaleństwie, w tym co znane i obce. Per-sona nieustannie pulsuje pomiędzy głosem ciała a ciałem głosu, pomiędzy tym co (nie)widzialne a tym co (nie)słyszalne.

choreografia, wykonanie Katarzyna Sitarz

dramaturgia Eleonora Zdebiak

konsultacja dźwięku Wojciech Urbański

opieka artystyczna Bush Hartshorn

realizacja techniczna i światła Łukasz Kędzierski

produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk w ramach Solo Projekt Plus 2016

przy wsparciu Kooperatywa Łaźnia, Fundacja Witryna Kultury w Szczecinie

premiera 10.12.2016, Studio Słodownia +3, Stary Browar, Poznań

Podziękowania dla uczestników sesji feedbackowych za cenne uwagi i spostrzeżenia oraz tych wszystkich, którzy wspierali i inspirowali mnie w procesie twórczym.

zdjęcia na stronie (od góry) © photo by Poza Okiem – Piotr Nykowski © photo by Szymon Mucha; graphic design Michał Łuczak

teaser © video by Ośko / Bogunia

Artyści
Rezydencja
01.07.2016 – 20.07.2016
Studio Słodownia +3
Rezydencja
19.09.2016 – 25.09.2016
Studio Słodownia +3
Otwarty pokaz pracy
24.09.2016
Studio Słodownia +3
Rezydencja
21.11.2016 – 09.12.2016
Studio Słodownia +3