Kasia Wolińska
Dance, Pilgrim, Dance [I See America Dancing]
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
30.09.2017
Studio Słodownia +3
13.04.2018 – 15.04.2018
DOCK 11, Niemcy, Berlin
18.05.2019
Scena Tańca Studio
Teatr Studio, Polska, Warszawa
25.07.2019 – 27.07.2019
Szwecja, Norberg

Lenin we własnej osobie nagrodził oklaskami Duncan po obejrzeniu jej występu w Moskiewskim Teatrze Bolshoi w czwartą rocznicę Rewolucji Październikowej. Po powrocie do Stanów Zjednoczonych, Sowieci wysłali jej telegram: „ Rząd rosyjski w pełni Cię rozumie. Przyjedź do nas, ufundujemy Ci szkołę.”

Na początku XX wieku Isadora Duncan zrewolucjonizowała taniec, by następnie w Moskwie uczynić tańczące ciało narzędziem propagandy na rzecz idei rewolucyjnych. Choreografia „The Revolutionary” powstała około 1923 roku i przyczyniła się do zrujnowania opinii o Duncan za oceanem.

Spektakl podejmuję próbę odkrycia nie w pełni dotąd opowiedzianych historii modern dance i choreografii oraz ich związków ze Związkiem Radzieckim i dziedzictwem marksizmu.

 

koncept i choreografia Kasia Wolińska

visuals Ashiq Khondker

mentor artystyczny Guy Cools

opracowanie muzyczne:

Kasia Wolińska z wykorzystaniem utworów:

Kanye West Mercy ( RL Grime & Salva Remix)

Aisha Devi Throat Dub

Tori Amos Me and a Gun ( Aisha Devi Remix)

Sun Sound (NASA recording)

grafika promocyjna Ashiq Khondker

portret Przemek Kamiński

produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk w ramach Solo Projekt Plus 2017

podziękowania dla mojej rodziny, Kat Rickard, Dorian Batycka, The Breakfast Club, Agaty Siniarskiej

 

Artyści
Rezydencja
17.07.2017 – 23.07.2017
Studio Słodownia +3