Projekt badawczy zgłębiał zagadnienia relacji ciała i głosu człowieka, zarówno na poziomie fizycznym (neurobiologicznym, fizjologicznym czy somatycznym) jak również naukowym i kulturowym.
Łącząc pogłębiane od wielu lat praktyki głosowo-cielesne z rozwijającą się wiedzą o człowieku i mechanizmach, które na niego wpływają, oraz szkoląc się w Instytucie Fizjologii Głosu Lichtenbergera w Fischbachtal, Katarzyna skupi się nie tylko na teoretycznych aspektach zagadnienia, ale również praktycznych sposobach zastosowania zdobytych narzędzi (zarówno w praktyce artystycznej, jak i w pracy terapeutycznej, samorozwojowej i edukacyjnej). Traktując ciało i głos jako instrument, uniwersalną przestrzeń ekspresji i rozwoju, narzędzie dostępne dla każdego bez względu na wiek, pochodzenie, status społeczny czy sytuację ekonomiczną, projekt miał na celu umożliwienie wglądu w praktyczny i teoretyczny przedmiot badań tak, by wiedza oraz doświadczenie wygenerowane w ciele mogły dotrzeć do szerszego grona odbiorców.
W ujęciu badaczki akt słuchania staje się czynnością fizyczną, angażującą całe ciało i, jeśli świadomy, jest aktem który uwrażliwia na bogactwo zjawisk zewnętrznych, jak również rzeczywistość wewnętrzną. Projekt postawi pytanie jak poprzez wyostrzenie i praktykowanie naszej multisensorycznej percepcji możemy wykroczyć poza utarte schematy patrzenia, zarówno w życiu codziennym, jak i na polu sztuki.
Efektem badań w ramach stypendium była seria przeprowadzonych autorskich laboratoriów/warsztatów, dedykowanych wszystkim zainteresowanym tematem, zarówno amatorom jak i artystom. Ponadto, w ramach stypendium powstały także publikowane na taniecpolska.pl wywiady dotyczące szeroko rozumianej dźwiękowości ciała, cielesności głosu oraz przybliżające efekty przeprowadzonych badań.