Rosalind Crisp
Back to Bone
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
03.10.2014 – 04.10.2014
Stary Browar Nowy Taniec
Słodownia +2
22.04.2017 – 23.04.2017
Słodownia +2
18.05.2017
Festiwal KRoki
Małopolski Ogród Sztuki, Polska, Kraków

W Back to Bone mistrzyni choreograficznej improwizacji Rosalind Crisp rozbiera taniec na czynniki pierwsze. Bohaterem spektaklu stają się nie tyle same gesty i kroki, co kluczowa w praktyce choreograficznej i tanecznej Rosalind uważność – zdolność do pozostawania zawsze w teraz, do śledzenia inicjujących poszczególne ruchy impulsów i twórczego wykorzystywania nawet najmniejszych zmian zachodzących w ciele. Nieustanne podejmowanie decyzji już w trakcie samego wykonywania tańca pozwala tancerzowi na stymulację wielu zmysłów naraz i inicjację często niezwykłego ruchu o każdej dynamice, z każdej części ciała, bez wysiłku i bez uprzednio obranego kierunku. Ciało uwalnia się od narzuconych mu wcześniej ograniczających schematów poruszania się i pozbywa napięć, które wstrzymywały swobodny przepływ energii. W tej fascynującej i z pozoru niestabilnej choreograficzno-tanecznej przestrzeni twórczy potencjał uwagi ukazuje się nam w całej okazałości.
W surowej scenerii drugiego poziomu Słodowni to choreograficzne decyzje tancerzy, podejmowane nieustannie tu i teraz, zalśnią najintensywniejszym światłem!

choreografia Rosalind Crisp we współpracy z tancerzami

tańczą Martyna Lorenc, Anna Nowicka, Janusz Orlik, Tomek Pomersbach, Julia Plawgo, Katarzyna Wolińska i Marysia Zimpel

technika Łukasz Kędzierski

dokumentacja fotograficzna Jakub Wittchen

produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk

Dofinasowo ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

czas trwania 50min

Artyści
Rezydencja
01.09.2014 – 02.10.2014
Słodownia +2