Po sukcesie pierwszej części projektu i spektaklu ZACZYN Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca (w ramach kolejnej edycji programu Terytoria Choreografii:Nowe szlaki awangardy) i z okazji 100-lecia Niepodległości Polski/ NIEPODLEGŁA 2017-2021) zainicjował drugą część projektu. W ten sposób został powołany PROJEKT YANKA RUDZKA: WIELOGŁOS. Działania w Salwadorze w 2016 r. zarysowały obszary poszukiwań, które PROJEKT YANKA RUDZKA: WIELOGŁOS rozwijał poszerzając swoje studia nad taneczną kulturą tradycyjną o Armenię i Gruzję i proponując spotkanie na przecięciu czterech kultur – polskiej, brazylijskiej i kaukaskiej (ormiańskiej i gruzińskiej).
Pierwszym etapem projektu (wczesną wiosną 2018) była wyprawa na Kaukaz i dogłębne studium (w praktyce i teorii) ormiańskich i gruzińskich niestylizowanych tańców grupowych (kochari i perchuli). Główna część projektu (sierpień 2018 w Poznaniu) połączyła artystów z Armenii, Gruzji, Brazylii i Polski we wspólnym choreograficznym przedsięwzięciu sięgającym do tanecznych korzeni naszych kultur, ale także zaproponowała spojrzenie na fenomen popularnego zwłaszcza w Gruzji tańca techno jako nowej współczesnej formy tańca ludowego.
Finałową część projektu stanowiło tournee spektaklu w Ukrainie, Białorusi, Gruzji i Armenii, któremu towarzyszyły otwarte warsztaty TECHNO FOLK,
Spektakl prezentowany był także w 2019 roku w Lublinie (Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca) oraz w Krakowie (Cricoteka).
