Podczas warsztatów będziemy uczyć się aktywnie słuchać, rozpoznawać dźwięki, nazywać je, opisywać słowami i wyrażać poprzez ruch. Chcemy dostarczyć dzieciom wiedzy i pobudzić umiejętności aktywnego słuchania – to znaczy nazywania, klasyfikowania i opisywania dźwięków. Podstawowymi narzędziami podczas warsztatów są uszy oraz własne ciała i pomysły. Dodatkowo, będziemy używać różnych urządzeń do nagrywania i podgłaśniania dźwięków. Różnego rodzaju mikrofony, posłużą za nauszny mikroskop do badania otaczającego nas świata dźwiękowego. Wykorzystamy m.in. mikrofony kontaktowe, dzięki którym można usłyszeć tupot pająka po szybie; mikrofony kierunkowe, które pozwalają nagrywać wybrane dźwięki z dużej odległości (np. śpiew ptaka na gałęzi), a także mikrofony pojemnościowe (zbierające dźwięki z otoczenia), binauralne, hydrofony (do słuchania dźwięków pod wodą np. w akwarium). Chcemy zaproponować szereg gier dźwiękowo-ruchowych, podczas których dzieci będą mogły słuchać i poruszać się do dźwięków, ale też wytwarzać dźwięki dla swoich tańczących kolegów i koleżanek. Nie będziemy używać instrumentów, ale różnych przedmiotów, własnego ciała (poprzez ruch, głos, oddech). Będziemy sobie wyobrażać historie które kryją się w dźwiękach, tańczyć je i opowiadać. Dźwięk powstaje z ruchu…
Marta Romaszkan + Patryk Lichota – Warsztaty dla dzieci – Dźwięki w ruchu
18.05.2013
Studio Słodownia +3
czas trwania
90 minut
Artyści
W ramach