Słowo „BAT” to w języku angielskim nietoperz, ale tytuł spektaklu można odczytywać również jako skrót od: Bold Action Tool (narzędzie zuchwałych akcji), Bad As That (aż tak złe), blood-sucking BAT (krwiopijczy nietoperz), Beautiful Anonymous Tragedy (piękna anonimowa tragedia) czy Be Always There (zawsze tu bądź). Artystka bada w pracy różne formy anonimowości oraz procesy kamuflażu i transformacji. Balansując na wysokich obcasach, „pozbawiona” twarzy, staje się dobrze naoliwionym ciałem, szalonym, wirującym i nieokiełznanym. Na ring wchodzi bokser i rozpoczyna niemą rozmowę z niewidzialnymi ograniczeniami. W jednym narożniku metronomiczna precyzja sportowca przygotowującego się do walki; w drugim – ofiara ulegająca metamorfozom, poddawana uderzeniom, które tak naprawdę nigdy jej nie dosięgają. Bokser jest ucieleśnieniem intensywności, skuteczności, skupienia oraz siły, stanowi kontrapunkt dla fragmentaryczności i chaotyczności ofiary. Spektakl przypomina rozprzestrzeniający się jak błyskawica ruch, energię zmieniającą się w przemoc.
Marie-Caroline Hominal
BAT
BAT
wykonanie
Jérémie Canabate i Marie-Caroline Hominal
oryginalny tekst
Marvin Victor (Dialogue des Morts) i MCH
scenografia i kostium
MCH
muzyka i reżyseria dźwięku
Clive Jenkins
muzyka dodatkowa
Jimmy Ohio – www.jimmyohio.com
światło
Jonathan O’Hear
realizacja
techniczna Victor Roy
management
Stéphane Noël i Yvan Barbafieri
produkcja
MadMoiselle MCH Association-Genf
koprpodukcja
Association pour la Danse Contemporaine – Genève i Théâtre Arsenic – Lausanne
spektakl powstał w ramach
rezydencji w ADC Genève, Tanzhaus NRW Düsseldorf, PACT Zollverein Essen i Tanzhaus Zürich
Artyści
Francja, Szwajcaria




























