Maria Zimpel
Ciało i Fikcja
18.06.2018
Studio Słodownia +3

When imaginary meets real

It is a meeting outside of the logics,

yet with power for creating singularities[1]

Tańczące ciało jest nie tylko fizyczne. Ciało jest również tworzone przez ucieleśnione wyobrażenia i relacje w jakie wchodzi.Fikcja na różne sposoby pozwala zadawać pytania o granice ciała, pozwala sięgać do istniejących opowieści i budować zupełnie nowe, ucieleśnione opowieści o relacjach w ciele, anatomicznie zmyślone i anatomicznie prawdziwe. Taniec jest tu generowany przez odnajdywanie – w oparciu o wewnętrzne anatomiczno-przestrzenne mapy – energetycznych pasm. Pasma te, obudzone w cielesności, pozwalają przeistaczać się ciału performerki w nowe organizmy, nowe formy życia.

Space is an environment

Sound is an environment

Light is an environment

Movement is an environment [2]

„Ciało i Fikcja” to praca interdyscyplinarna, w której obiekt przestrzenny, muzyka i światło to kolejne warstwy choreografii. Bliżej im jednak do zróżnicowanych środowisk, z których każde, na swój sposób, wydobywa własną fikcję. Między tymi warstwami i ruchem przebiega wymiana, prowokująca wzajemne relacje, w których ciało i tancerka tworzą taniec.

[1] Maria Zimpel, zapis z procesu

[2] ibidem

+

50 min

Koncepcja, choreografia, taniec Maria Zimpel

Muzyka Bryan Eubanks

Głos Catherine Lamb

Projekt przestrzeni i kostiumu We design for physical culture

Projekt i realizacja światła Paweł Winiarski

Konstrukcja sceny według projektu We design for physical culture Pracownia Tryktrak | ThinkDO Studio

Produkcja Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski / Dział Rezydencji Artystycznej

Koprodukcja Maria Zimpel

Podziękowania dla Centrum „Łowicka” na Mokotowie, Centrum Sztuki Tańca oraz dla Domu Kultury „Kadr” w Warszawie za udostępnienie studio do pracy.

Szczególne podziękowania dla Sary Kałużnej za pomoc w przygotowaniu tekstów.

fot. Bryan Eubanks

Artyści

Praca „Ciało i fikcja” powstała podczas rezydencji performatywnej w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w ramach projektu „Sprzężenia zwrotne – nadawanie i przyjmowanie formy”, realizowanego we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca oraz zespołem badawczym projektu „Kartografie obcości”. Premiera w ramach wystawy „Inne Tańce” kuratorowanej przez Agnieszkę Sosnowską.