Laboratorium tańca dla eksperymentów z dotykiem, odczuwaniem zmysłowym, walką, współpracą, wsparciem, oporem i relacjami. Praca opierać się będzie częściej na niepowodzeniach i na konflikcie aniżeli na płynnym przechodzeniu czy łatwości. Celem zajęć jest poszerzenie propozycji i możliwości Improwizacji w Kontakcie (Contact Improvisation). Jak możemy wykorzystać, poddać krytyce i rozwinąć praktykę Improwizacji w Kontakcie? Jakie są jej ograniczenia w odniesieniu do sztuk scenicznych, sztuki współczesnej, innowacji i interwencji choreograficznej? Skupiając się na partnerskiej pracy w ramach duetów, rozważać będziemy także wpływ duetu (jako praktyki, przedstawienia) na taniec solowy i zespołowy.
Improwizacja w Kontakcie jak żadna inna metoda tańca europejskiego i amerykańskiego podważyła hierarchię wertykalnego ciała, usiłując demokratyzować poszczególne części ciała, podważając rolę płci w partnerstwie tańca, czy zrywając z głęboko zakorzenionymi zwyczajami choreograficznymi i instytucjonalnymi. Post/Kontakt kwestionuje i zarazem gloryfikuje sprzeciw wobec Improwizacji w Kontakcie we współczesnym tańcu i performance. W latach 60-tych i 70-tych XX w. eksperymentacja w dziedzinie tańca była w znacznym stopniu pod wpływem pop kultury i buntów młodzieżowych, w tym kultury hippisowskiej i projektów społecznie zaangażowanych (antywojennych, feministycznych, black power…). W jaki sposób praktyka tańca współczesnego wymazuje, wykorzystuje bądź wyraża te wpływy? W jaki sposób przyswajamy hippisowskie tendencje i tożsamości wynikające z Improwizacji w Kontakcie? Co dzieje się wtedy, gdy badanie tańca staje się stylem życia?