Poznańskie targi sztuki były największą w ostatnich latach wystawą polskiej sztuki współczesnej. Impreza objęta honorowym patronatem Ministra Kultury została zorganizowana przez Kulczyk Foundation, Vox Artis oraz Fundację ASP w Poznaniu. Najważniejszą częścią targów była wystawa 70 artystów i 20 galerii prywatnych zaproszonych z całego kraju.
Zamiarem organizatorów imprezy była prezentacja i promocja najnowszej sztuki polskiej oraz wykreowanie rynku sztuki współczesnej. Zależało nam na uświadomieniu publiczności, że prawdziwy rynek sztuki to działania jawne, oparte na sprawdzonych zasadach. Większość z prezentowanych prac można było kupić. Na powierzchni ponad pięciu tysięcy metrów kwadratowych zostały zaprezentowane prace znaczących osobowości twórczych oraz różnorodnych nurtów i kierunków; malarzy, fotografików, rzeźbiarzy, instalatorów, performerów. W gronie tym znaleźli się m.in.: Mirosław Bałka, Zbigniew Libera, Jan Berdyszak, Paweł Althamer, Leszek Knaflewski, Piotr C. Kowalski, Natalia LL, Laura Pawela, Jarosław Modzelewski. Jedynym kryterium doboru była jakość artystyczna prac.
Większość z prezentowanych twórców przybyła na Targi osobiście. Publiczność miała okazję spotkać się z nimi, porozmawiać i bezpośrednio od nich kupić dzieła. Dało to możliwość nawiązania kontaktów między artystami a odbiorcami i kolekcjonerami sztuki współczesnej.
Poznańskim targom przyświecała idea, że sztuka jest nie tylko dla artysty i krytyka, a jej ocena i cena należą i zależą przede wszystkim od widza. Targi miały udowodnić, że prace polskich artystów można i warto mieć w domu. Kształt, wielkość i miejsce wystawy zostały podporządkowane hasłom:
„Sztuka da się kupić”
„Niech szokuje, denerwuje, zachwyca”
„Oglądajmy, oceniajmy, kupujmy”
Ekspozycji towarzyszyły sympozja i dyskusje dotyczące stanu polskiej sztuki współczesnej i aktualnej sytuacji rynku sztuki w naszym kraju. Wśród galerii prezentujących się na targach znalazły się m.in.: Starmach Galery, Galeria Zderzak z Krakowa, Galeria „ego” z Poznania, Galeria STS z Sopotu, Galeria Program z Warszawy, Galeria M Odwach i Galeria Na Solnym z Wrocławia.
Za sukces targów sztuki można uznać, że udało się zgromadzić w jednym miejscu i czasie najciekawszych polskich artystów i galerie. Przestrzenie Starego Browaru odwiedziło około 40.000 widzów. Prawie połowa prac z wystawy głównej została sprzedana. Największym jednak dokonaniem imprezy było rozbudzenie zainteresowania sztuką najnowszą bardzo szerokiej publiczności.