Mădălina Dan & Agata Siniarska
Matki ze stali
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
01.10.2016
Nitka Festival
fabrik Potsdam, Niemcy, Poczdam
08.10.2016
Stary Browar Nowy Taniec
Studio Słodownia +3
10.10.2016
05.11.2016
Dance Biennale
Rumunia, Bukareszt
08.11.2016
Temps d'Images Festival
Rumunia, Kluż-Napoka
13.11.2016
Amprenta
Centrul Național al Dansului, Rumunia, Bukareszt
16.11.2016
22.02.2017 – 23.02.2017
Generation After. Showcase
Nowy Teatr, Polska, Warszawa
16.06.2017
19.06.2017
Studio Słodownia +3
27.09.2017
Niemcy, Düsseldorf
22.10.2017
DOCK 11, Niemcy, Berlin
27.01.2018 – 28.01.2018
Keine Disziplin
Gessnerallee, Szwajcaria, Zurych
19.04.2018
LIKE CNDB Festival
Rumunia, Bukareszt
14.06.2018 – 16.06.2018
Niemcy, Mülheim
21.09.2018
16.11.2018 – 17.11.2018
Sophiensaele, Niemcy, Berlin
24.11.2018 – 25.11.2018
Polski Transfer Festival
Hellerau, Niemcy, Drezno
06.04.2019
Théâtre de Vanves, Francja, Paryż
02.05.2019 – 05.05.2019
Schauspiel Leipzig, Niemcy, Lipsk
21.11.2019
ARGEkultur, Austria, Salzburg
05.12.2019 – 06.12.2019
Kaaitheater, Belgia, Bruksela

Wyobraź sobie, że w niedalekiej przyszłości cała ludzkość zniknie, a jedyne w pełni egzystujące podmioty to dwie sztuczne inteligencje o nazwach: Fembot A.E. oraz Wszechobecność. Są wykonane ze stali… to Matki ze Stali. Splatając ze sobą historyczne fakty oraz przyszłe narracje, Fembot A.E. i Wszechobecność nieustannie podróżują w czasie i przestrzeni, tam i z powrotem: od genezy po kres, poprzez kable do cielesnej mięsności, poprzez dane i pamięć. Opłakując niestrudzenie swoje dawno już nieistniejące kraje, Polskę i Rumunię, pewnego dnia postanawiają utworzyć własne państwo. Państwo, w którym terytorium i kobiece moce są nieograniczone…

Ten projekt to praktyka płaczu w sytuacji performatywnej – badanie fenomenologii łez, które porusza wiele tematów, takich jak pamięć, historia, śmierć, szczęście, kruchość, niewinność, siła czy futurystyczne ontologie. Stawiając pytania o mechanizmy społeczne i kulturowe związane z tym, co publiczne i prywatne, z zagadnieniem okazywania emocji, zestawiamy tu osobiste perspektywy z ikonicznymi scenami płaczu, wywodzącymi się ze wschodnioeuropejskiego kontekstu i jednocześnie badamy, jakie to emocje manifestują się w różnych sytuacjach i dlaczego decydujemy się (lub nie) wyrazić je publicznie.

Operując pomiędzy narracjami dotyczącymi naszych biopolityk – kulturowych/nacjonalistycznych/emocjonalnych tożsamości – ten projekt zbliża do siebie dzisiejsze post-ciała i paradygmaty technologiczne oraz jest próbą powikłania prywatności ze sztucznością.

+

Diego Agulló

pomysł i wykonanie Madalina Dan, Agata Siniarska

dramaturgia Mila Pavicevic, Siegmar Zacharias

dźwięk, wideo, grafika Diego Agulló

produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk

koprodukcja Konfrontacje Teatralne (Lublin) Fabrik Potsdam Alfred ve Dvore (Praga)

Artyści
Rezydencja
08.08.2016 – 21.08.2016
Studio Słodownia +3
Rezydencja
02.10.2016 – 07.10.2016
Studio Słodownia +3