Natalia Wilk – tancerka-freelancerka. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu (dyplom 2013) oraz Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Politologia (dyplom 2010). Pracowała z Isabelle Schad w Collective Jumps, Koenem Augustijnem w Dance Moves Cities, Cosminem Manolescu przy „Fragile” w ramach rezydencji E-motional, re:thinking dance, Pawłem Passinim i Robertem Haydenem w „Dynamika Metamorfozy” w Instytucie Grotowskiego, Robertem Talarczykiem w spektaklu „Open Chopin”, kolektywem Harakiri Farmers przy „STILLE”.
Stypendystka programu „Alternatywna Akademia Tańca” w 2014r, Marszałka Województwa Śląskiego w dziedzinie kultury na rok 2013, oraz programu Rezydencja/Premiera 2012 w Gdańskim klubie Żak, w ramach którego stworzyła solo „Pacierz pokrętny” pod artystyczną opieką Pii Meuthen (Panama Pictures Dance Theatre). Tańczyła w projektach Idana Cohena, Rafała Urbackiego, Victorii Fox, Guilherme Botelho, Les gens d’Uterpan. Uczestniczka master classes i coachingów z Les Ballets C de la B, Davidem Zambrano, Luquid Loft Companie, Anną Van Den Broek, Yasmeen Godder, Malą Kline, Igorem Podsiadłym itd.
Zajmuje się także pisaniem o tańcu. W roku 2011 odbyła research w zakresie krytyki tańca na San Diego State University w Californii. Jej życiową pasją jest podróżowanie autostopem – zwiedziła w ten sposób Azję Centralną, Bałkany, Afrykę Zachodnią, Kaukaz itd. Następny będzie kosmos.
Natalia
Wilk
Wilk
Poland
Rozwój choreograficzny