Piotr Uklański urodził się w 1968 roku w Warszawie. Studiował malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i fotografię w Cooper Union School for Advancement of Science and Art w Nowym Jorku.
Piotr Uklański zaistniał na artystycznej scenie Nowego Jorku w połowie lat dziewięćdziesiątych, dzięki emblematycznej pracy Bez Tytułu (Dance Floor), 1996 – rzeźbie, które przywołuje dziedzictwo minimalizmu, łącząc jednocześnie dyskursy świata sztuki i rozrywki.
W swojej twórczości Uklański posługuje się różnorodnymi środkami artystycznymi (rzeźba, fotografia, kolaż, performance i film); w przewrotny sposób czerpie z wielorakich odniesień kulturowych, przenosząc ich znaczenia w inne, często zaskakujące konteksty. Jego prace były prezentowane w wielu instytucjach na całym świecie, między innymi w Muzeum Sztuki Nowoczesnej (MoMA) w Nowym Jorku, Centrum Pompidou w Paryżu, Solomon R. Guggenheim Museum w Nowym Jorku, Tate Modern w Londynie oraz Muzeum Ludwig w Kolonii; Uklański reprezentował Polskę na 26. Sao Paolo Biennale w 2004, uczestniczył w 50. Międzynarodowej Wystawie Sztuki „La Biennale di Venezia”, 63. Miedzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji, a ostatnio – w Whitney Biennal 2010 w The Whitney Museum of American Art w Nowym Jorku.
W swojej twórczości artysta nie unika kontrowersyjnych tematów. Jego cykl fotografii Naziści, prezentowany był najpierw w Photographers’ Gallery w Londynie w 1998 roku, gdzie wzbudził liczne protesty. Podczas pokazu w 2000 roku w Galerii Zachęta w Warszawie, został on zniszczony przez Daniela Olbrychskiego, którego fotografia znalazła się w zestawie.
Prace Uklańskiego często wykraczają poza kontekst galeryjnych pokazów. Billboard Bez Tytułu (Ioannes Paulus PP.II Karol Wojtyła) stał się po śmierci papieża w 2005 roku swoistym publicznym ołtarzem pamięci. Praca ta została ofiarowana przez artystę do kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
W roku 2006 Uklański zadebiutował jako scenarzysta, reżyser i producent filmu „Summer Love” – alegorycznego westernu z Katarzyną Figurą, Bogusławem Lindą oraz Valem Kilmerem (w roli Nieżywego). Ten „pierwszy polski western” zdobył uznanie międzynarodowej krytyki; swoją premierę miał na festiwalu filmowym w Wenecji w 2006 roku. Rok później „Summer Love” był nominowany do nagrody Gucci Group oraz jako jedyny polski film wszedł do szerokiej dystrybucji w USA.
Prace artysty znajdują się w zbiorach prywatnych oraz publicznych, między innymi w: Muzeum Sztuki Nowoczesnej (MoMA) w Nowym Jorku, Solomon R. Guggenheim w Nowym Jorku, Tate Modern w Londynie, Walker Art Center w Minneapolis, Muzeum Sztuki Współczesnej w Chicago, Muzeum Sztuki Współczesnej w Warszawie, Migros Museum w Zurychu, kolekcji Rodziny Rubell w Miami, kolekcji Peter Brant Foundation w Greenwich, Fundacji Francois Pinault i in.
Uklański pracuje obecnie nad wystawami indywidualnymi w Lever House w Nowym Jorku, w Gagosian Gallery w Nowym Jorku oraz wystawą retrospektywną w Galerii Zachęta, której otwarcie planowane jest w 2011 roku.
