Keith Hennessy, artysta o międzynarodowej renomie mieszkający w San Francisco, określany jest jako performer, choreograf, pedagog, działacz, kaznodzieja, mentor i mistrz ceremonii. Jego cięte, radykalne i nagradzane spektakle interdyscyplinarne czerpią z tańca, sztuki performansu, cyrku, improwizacji, aktywizmu i szamanizmu. Interdyscyplinarne zainteresowania artysty obejmują improwizację, rytuał i działania publiczne jako narzędzia analizy rzeczywistości politycznej. Najnowsze wyróżnienia to Bessie Award (2009), dwie nagrody im. Isadory Duncan (2009), wyróżnienie Goldie przyznawane przez gazetę „San Francisco Bay Guardian” (2007), stypendium Alpert / MacDowella z dziedziny tańca (2005), a także rezydencje w MacDowell, Yaddo i Djerassi. Hennessy reżyseruje Zero Performance, był członkiem zespołów: Contraband (85-94), CORE (95-98) oraz Cahin-caha, cirque bâtard (98-02). Najnowsze prace to „Delinquent” (Młodociany przestępca), spektakl z młodzieżą analizujący kwestie przestępstw i karania osób młodocianych powstały na zlecenie Yerba Buena Center for the Arts. Kolejną nowszą realizacją jest „Crotch” (uhonorowany Bessie Award), spektakl solowy powstały w L’Arsenic w Lozannie, a zaprezentowany w Nowym Jorku, Minneapolis, San Francisco, Zagrzebiu, Liverpoolu, Berlinie, Wiedniu i także podczas ostatniego festiwalu Malta w Poznaniu. Działalność pedagogiczna zawiodła artystę na Uniwersytet Tańca i Sztuki Cyrkowej (Sztokholm), festiwal ImPulsTanz (Wiedeń), Festiwal Touch & Play (Berlin), do Ponderosy (Stolzenhagen) oraz na Festiwal Tańca Amerykańskiego (Durham). Hennessy jest doktorantem w dziedzinie sztuk performatywnych na Uniwersytecie Kalifornijskim w Davis.
„Hennessy jest jednym z niewielu artystów, którym udaje się przekazać palące społeczne kwestie za pomocą artystycznie satysfakcjonujących dzieł, które jednocześnie uświadamiają i bawią. Wbrew wszystkiemu wierzy w zdolność sztuki do ponownego podjęcia swoich rytualnych i uzdrawiających funkcji.”
Rita Felciano, SF Bay Guardian