Teatr Bretoncaffe & Wytwórnia Teatr
Tańcząc Sarę Kane
11.10.2008
Teatr Ósmego Dnia, Polska, Poznań

Pracując nad spektaklem, potraktowaliśmy dramaty Kane jako jeden wielowymiarowy tekst stanowiący drastyczną, przepojoną bólem wizję człowieka. Ważnym założeniem była rezygnacja z dialogów i wyraźnej struktury dramaturgicznej. Naszym celem było przeniknięcie do istoty twórczości Sary Kane, do tej sfery doświadczenia, która jest jak sen poprzedzający słowa. Sen, z którego narodzili się „Oczyszczeni”, „Miłość Fedry”, „Łaknąć”. Chcieliśmy ujrzeć bohaterów Kane w bardziej esencjonalnym wymiarze, jako ludzi odartych ze słów, w ich podstawowych impulsach i dążeniach. Tak więc spektakl ten nie jest interpretacją twórczości Kane – jest on skokiem w mrok jej utworów.

Przedstawienie jest kontynuacją zainicjowanego dwa lata temu projektu badawczego pod nazwą „Taniec śniącego ciała”, którego celem jest wprowadzenie do praktyki teatralnej idei i metod psychologii zorientowanej na proces Arnolda Mindella. Bardzo ważnym elementem projektu jest stała współpraca z Akademią Psychologii Zorientowanej na Proces w Warszawie. Opiekę merytoryczną, jak również niezbędne konsultacje, zapewniają nam wybitni znawcy tej dziedziny psychologii: Agnieszka Wróblewską i Tomasz Teodorczyk.

występują Anita Wach + Ewa Jaros + Przemysław Wasilkowski + Tomasz Wygoda
koncept / reżyseria Sławomir Krawczyński
scenariusz Sławomir Krawczyński we współpracy z zespołem
współautor (projekt psychologicznej pracy z aktorami i warsztaty z psychologii zorientowanej na proces) Agnieszka Wróblewska
współpraca artystyczna Anna Godowska
konsultacje merytoryczne z psychologii zorientowanej na proces Tomasz Teodorczyk
muzyka Lech Rowiński
kostiumy Marta Rowińska
premiera 13.12.2007, Teatr Wytwórnia, Warszawa
produkcja Stowarzyszenie Scena 96, Teatr Wytwórnia

Artyści