Le Sacre uznane zostało przez kapitułę nagrody teatralnej miasta Gdańsk za najlepszy spektakl teatralny sezonu 2009.
Punktem wyjścia dla czterdziestego spektaklu w historii Teatru Dada von Bzdülöw jest Święto wiosny Igora Strawińskiego. Przedstawienie odbija się jednak od tego “kamienia milowego” w historii teatru tańca, jest realizowane według apokryficznego zapisu rzekomej pierwotnej wersji baletu, odrzuconej przez Diagilewa. Apokryf stworzyli Leszek Bzdyl i Mikołaj Trzaska. Jak podkreślają krytycy, to najdoskonalsze przedstawienie, najpoważniejsza produkcja teatru, nie rezygnująca jednak ze szczypty ironii właściwej kolejnym produkcjom Teatru Dada von Bzdülöw.
Łączące teatr tańca i elementy charakterystyczne dla produkcji dramatycznych przedstawienie jest współczesną wariacją na temat ofiary rozumianej odmiennie niż ma to miejsce w utworze Strawińskiego. Ofiarą stać się może każdy, nie tylko jedna wyznaczona osoba. Le Sacre zagęszcza i intensyfikuje temat, rezygnuje ze słowiańskiego entourage’u, kierując uwagę widza na współczesne formy zadawania śmierci.
Teatr Dada von Bzdülöw – założony przez choreografa i reżysera – Leszka Bzdyla oraz tancerkę i choreografkę – Katarzynę Chmielewską, działa w Gdańsku nieprzerwanie od 1992 roku. Jako niezależna grupa tancerzy i aktorów realizuje poszczególne spektakle w kooperacji z polskimi i zagranicznymi instytucjami kultury (m.in.: Teatr Wybrzeże /Gdańsk, Klub Żak /Gdańsk, Dance Advance /Filadelfia, Les Hivernales /Avignon, Stary Browar /Poznań, Teatr Nowy /Łódź, Ciało/Umysł, Warszawa). Od 2009 roku Teatr reprezentowany jest przez Stowarzyszenie Teatru Dada von Bzdülöw z siedzibą w Gdańsku.
Teatr Dada von Bzdülöw zrealizował dotychczas ponad 40 premierowych przedstawień. Z tych, które nie są już w repertuarze, a które pokazywane były z powodzeniem w Polsce i za granicą należy wymienić: „Zagłada ludu”, „Człowiek, który kłamał”, „Nie było, nie będzie, czyli nie ma”, „Sonata”, „Apartament no 7”, „Dialogus In conventione”, „Drop Dead Gorgeous” (koprodukcja z Vincent Dance Theatre). W latach 1995 do 2001 roku Dada von Bzdülöw współpracował z Teatrem Miejskim w Gdyni, a na scenie tego teatru, w latach 1997-2000, prowadził cykliczne spotkania artystyczne pod nazwą Dzień Pięknego Towarzystwa. W latach 1996-2001 zespół uczestniczył w projektach Bałtyckiego Uniwersytetu Tańca. W dorobku zespołu Teatru Dada są również międzynarodowe produkcje i wydarzenia artystyczne realizowane w Niemczech, Belgii, Szwecji i Anglii. Do najważniejszych zaliczyć należy: Landscape X w Sztokholmie (przedstawienie „The Rape of Europe” w reżyserii Piotra Cieplaka / 1998); SEAS (spektakl „ODYS-SEAS” – reżyseria Leszek Bzdyl / 2004) oraz „Factor T” w koprodukcji z Dance Advance z Filadelfii / 2007-2008. W latach 2004-2006 Teatr Dada von Bzdülöw uczestniczy w projekcie Trans Danse Europe. W latach 2000-2007 Teatr Dada związany był ze sceną teatralną Klubu Żak w Gdańsku, gdzie w 2002 roku zainicjował festiwal Korporacja Tańca. W sezonie 2008-09 Teatr Dada współpracował z Teatrem Nowym w Łodzi.
Od 2009 roku Teatr Dada związany jest z Teatrem Wybrzeże w Gdańsku.
W repertuarze: „Le Sacre”, „Caffe Latte”, „Czerwona Trawa”, „Duety Nieistniejące”, „Magnolia”, „so beautiful”, „Bonsai”
Spektakle poza Polską (2002-2012): Anglia, Belgia, Chiny, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Indie, Irlandia, Islandia, Izrael, Korea Południowa, Litwa, Niemcy, Palestyna, Rosja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Włochy, USA
Teatr Dada von Bzdülöw wspierany jest przez Urząd Miasta Gdańska
