Teatr Bretoncaffe
Topinambur
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen
  • Jakub Wittchen

Opowieść o chwili, która przeminęłaby jak wiele innych, gdyby nie przypadkowe spojrzenie, które ją zatrzymało.

W przytłaczającej części przypadków to, co nam się w życiu przydarza, zostaje zapomniane. Pamiętamy to, co uznajemy za ważne – cała reszta to zazwyczaj jakieś niezrozumiałe fragmenty obrazów. Znamy ich kształt, ale wnętrze pozostaje nieznane. Nasz spektakl jest próbą przeniknięcia pod powierzchnię jednego z takich niepozornych zdarzeń, kiedy nagle, pod wpływem nieuchwytnych impulsów, zaczyna się w nas poruszać utajone życie i jak w półśnie przemierzamy matrix naszej pamięci. To także próba uchwycenia naszych fantazji i marzeń, które zrodzić może przypadkowe spotkanie i przypadkowe spojrzenie. Bezosobowa chwila na zewnątrz – wewnątrz niezwykły świat.

Spektakl stanowi połączenie różnych środków wyrazu: tańca współczesnego, ruchu, aktorstwa, muzyki i projekcji wideo. Wszystkie te środki podporządkowane są idei amplifikacji rozmaitych wewnętrznych doświadczeń – wspomnień, skojarzeń, fantazji. W pracy nad „Topinambur” zespół kontynuował swoje badania nad techniką śniącego ciała rozpoczęte w 2004 roku, które poświęcone są zastosowaniu i rozwinięciu metodologii pop A. Mindella w praktyce teatru i tańca.

Topinambur – nazwa rośliny która przywędrowała do Europy z Ameryki Południowej oraz tytuł piosenki ze spektaklu.

+

scenariusz, reżyseria, praca z procesem
Sławomir Krawczyński

choreografia
w oparciu o pracę z procesem pod kierownictwemAnny Godowskiej, we współpracy z Anitą Wach

występują
Anna Godowska, Anita Wach, Łukasz Lewandowski

muzyka, remixy
Daniel Radtke, Dominik Strycharski

kostiumy
Bretoncaffe

światło
Ewa Garniec

wideo
Lech Rowiński, Sławomir Krawczyński, Jarosław Sadkowski

produkcja
Stowarzyszenie Scena 96, Teatr Wytwornia, Teatr Bretoncaffe

współprodukcja Festiwal Re wizje, Fundacja Ciało/Umysl,

specjalne podziękowania
Tadeusz Danaj

Artyści