Bruno Pocheron Coaching Reżyseria światła
02.11.2010 – 07.11.2010
Studio Słodownia +3

Należy podkreślić, że w wypadku większości zagadnień, na których skupimy się w naszej pracy kluczową rolę odgrywa subiektywność. Dlatego też najistotniejsze podczas warsztatu będzie dla mnie zaproszenie uczestników do wspólnego dialogu. Wymienione poniżej zagadnienia będą wyznaczać nam drogę, nie musi to jednak oznaczać, że my kategorycznie będziemy się tej drogi trzymali.

Światło jako element dramaturgiczny
Spojrzymy na światło jako na element dramaturgiczny, oddziałujący na sposób odbioru przez widza takich kategorii jak przestrzeń, czas, choreografia czy ciało. Koncepcję tą przeciwstawimy innej tendencji w projektowaniu światła, w której światło traktowane jest jako swego rodzaju filtr nakładany na obraz tego, co prezentowane jest na scenie.

Afekt kontra efekt
Skupimy się na tym, jak światło może oddziaływać na proces percepcji dzieła choreograficznego – wspólnie zastanowimy się nad tym kiedy i w jaki sposób światło aktywnie współtworzy dramaturgię spektaklu, a także kiedy i w jaki sposób zostaje zredukowane do roli technicznego efektu teatralnego.

Przestrzeń i czas
Będziemy poszukiwać rozwiązań pozwalających na tworzenie przestrzeni za pomocą światła, a także zgłębiać związki zachodzące między przestrzenią i czasem podczas realizacji spektaklu.

Powierzchnie
Światło jest nierozerwalnie związane z powierzchniami, od których się odbija. Fakt ten jest niezwykle istotny i należy o nim pamiętać wybierając materiały na wykonanie scenografii, podłogę, kostiumy itp.

Komunikacja i metody pracy
Warsztat przybliży uczestnikom metody komunikacji pomiędzy poszczególnymi osobami współtworzącymi produkcję teatralną, oraz sposoby płynnego zestawiania ze sobą różnych mediów używanych podczas realizacji spektaklu.

Sprzęt i obsługa techniczna
Zapoznamy się z podstawowym sprzętem oświetleniowym oraz protokołami komunikacyjnymi pomiędzy poszczególnymi urządzeniami systemów oświetleniowych. Będziemy rozmontowywać lampy, składać je ponownie, zaprogramujemy przykładową sekwencję światła, poznamy efekty filtrów barwnych i korekcyjnych, a także sposoby obsługiwania systemu oświetleniowego.

P.S. Proponuję ubrać solidne buty i wygodne ciuchy, odpowiednie do prac fizycznych.

Otwarty pokaz pracy

Uwaga, pokaz nie odbędzie się. Bruno razem z artystami postanowili pracować do ostatniej minuty i konsultować światła dla naszych rezydentów… tak wiec efekty świetlnej burzy mózgów będziemy oglądać razem z PREMIERAMI SOLO 28.11

Artyści