Claire Croizé, Étienne Guilloteau
Pole Reports from Space
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
  • K pictures Katarzyna Kłudczyńska
28.09.2019
Stary Browar Nowy Taniec
Studio Słodownia +3
24.04.2020
Kaaistudio, Belgia, Bruksela
25.04.2020
Kaaistudio, Belgia, Bruksela
30.09.2020
STUK, Belgia, Leuven
01.10.2020
STUK, Belgia, Leuven

Wspektaklu Pole Reports from Space dźwięki kultowego Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia przyprawione zostają smakiem oldskulowej radzieckiej science fiction, która w l. 80. XX w. wykorzystywała muzykę SEPR jako ścieżkę dźwiękową swoich filmów. Dwie tancerki, Justyna Kalbarczyk i Krystyna Lama Szydłowska, wkraczają odważnie w futurystyczny krajobraz inspirowany tym muzycznym dziedzictwem. Niczym kosmonautki dryfujące w przestrzeni, czy też duchy uwięzione za ścianą, desperacko próbują się komunikować. Pole Reports from Space zaprasza nas do wspólnych ćwiczeń w kodowaniu i dekodowaniu ich wiadomości: abstrakcyjne z pozoru gesty i dźwięki stopniowo odkrywają przed nami swoje zakorzenienie w analogowym świecie; formy i treści ścierają się.

Choreografia belgijskiego duetu Claire Croizé i Étienne Guilloteau czerpie garściami zarówno z samej muzyki, jak i historii SEPR – odizolowanego za żelazną kurtyną i działającego tuż pod nosem komunistycznej cenzury pionierskiego centrum wizjonerskiej muzyki elektronicznej z ukrytym wywrotowym przekazem. Artyści odsłaniają przed nami wizję przyszłości ujrzaną bezpośrednio w przeszłości – jednocześnie utopijną i nostalgiczną. Wizję utkaną z marzeń o podróży do odległych światów, nie mogącą jednak przewidzieć tego, co stanie się ze światem, w którym sami żyjemy. Choć gdybyśmy tylko słuchali, pewnego dnia moglibyśmy odebrać wiadomość…

 

+

Koncepcja i choreografia Claire Croizé i Étienne Guilloteau

We współpracy z Justyną Kalbarczyk i Krystyną Lamą Szydlowską

Taniec Justyna Kalbarczyk i Krystyna Lama Szydlowska

Z muzyką Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia

Tomasz Sikorski “Samotność dźwięków”

Eugeniusz Rudnik “Kamienne epitafium”

Arne Nordheim “Ode to Light”

Elżbieta Sikora “Rapsod na śmierć republiki”

Reżyseria światła Dominique Pollet

Kostiumy Anne-Catherine Kunz

Konsultacja dźwięku Roeland Luyten

Produkcja ECCE / Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk

Przy wsparciu Norwegian Artistic Research Program- Norwegian Theater Academy Østfold University College

fot. K. Wodiczko

Artyści
Rezydencja
23.09.2019 – 29.09.2019
Studio Słodownia +3

Projekt Instytutu Adama Mickiewicza w ramach międzynarodowego programu kulturalnego NIEPODLEGŁA
z okazji setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.
Finansowanie ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP w ramach wieloletniego programu NIEPODLEGŁA 2017–22.