Orlik/Leśnierowska
Koda (a tribute)
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
  • Maciej Zakrzewski
20.12.2019
Stary Browar Nowy Taniec
Studio Słodownia +3
16.10.2020 – 17.10.2020
Stary Browar Nowy Taniec
Studio Słodownia +3
07.11.2021
Polska, Białystok
18.11.2021
Centrum Kultury Zamek, Polska, Poznań

Spektakl „Koda (a tribute)” to kolejna odsłona artystycznego dialogu między Januszem Orlikiem a Joanną Leśnierowską. Powstał jako podsumowanie ich piętnastoletniej współpracy – zatopiony w muzyce Krzysztofa Komedy, jest zarówno hołdem złożonym wybitnemu artyście i jego muzyce, jak i okazją do refleksji nad wielopoziomową relacją i nieprzerwaną rozmową dwojga poznańskich artystów.

„Ta ‘rozmowa’ ma wiele nieoczekiwanych brzmień, zwrotów i barw i – co dla mnie najważniejsze – wciąż jest wyzwaniem. (…) Koda ma znamiona premiery, która powinna zostać zapisana w historii, nie tylko dlatego, że formalnie stanowi ukoronowanie piętnastoletniej, intensywnej pracy duetu Leśnierowska – Orlik. Sama okoliczność premiery zawiera w sobie ambiwalencję – (…) nie pozwala zapomnieć o zbliżającym się finale pewnej epoki. (…) Struktura Kody rozpięta jest więc na osi czasu – jako rodzaj podsumowania w naturalny sposób odnosi się do przeszłości, ale czyni to w celu wypracowania nowego języka, czyli pójścia o krok dalej, w przyszłość.”

(Anna Królica, taniecpolska.pl)

Spektakl znalazł się w ostatnim zestawieniu „Najlepszy, najlepsza, najlepsze” pisma „Teatr” (kategoria „Najlepszy spektakl taneczny w sezonie 2019/2020”)

+

choreografia Janusz Orlik / Joanna Leśnierowska

wykonanie Janusz Orlik

muzyka Krzysztof Komeda („Svantetic”, „Nightime, Daytime Requiem”, „Litania”)

przestrzeń i światło Joanna Leśnierowska

realizacja technicza Łukasz Kędzierski

oprawa wizualna Michał Łuczak

produkcja Art Stations Foundation sfinansowano ze środków budżetowych Miasta Poznania

Artyści