Teatr Limen
Puste miejsce albo sny oceanu
19.11.2007
Stary Browar Nowy Taniec
Studio Słodownia +3

Puste miejsce, które zostawiamy w nas, czekając na spełnienie niemożliwego… Szczelina, przez którą sączy się nieskończoność czy czarna dziura pochłaniająca życie? „Miejsce” między jednym ruchem, a następny. Migotanie Pustki… s. h.

Wchodzę w czarną dziurę przestrzeni nachylony ku echu westchnienia.

Całym ciałem wciskam się w szczelinę czasu o milimetr obrotu wyprzedzając samego siebie.

Pio Troski „Stalker. Ogród wewnętrzny”

Umysł i ciało opadają

Opadanie to umysł i ciało

Zen

Ciało to było… […]

Ono to chciało przebić głową ostatnie mury i przedostać się nie tylko głową – poza nie, w,,tamten świat”. Lecz „tamten świat” dobrze jest ukryty przed człowiekiem, ów odczłowieczony, nieczłowieczy świat; zaś żywot bytu wcale do człowieka nie przemawia, chyba, że czyni to jako człowiek […]. Tako rzecze Zaratustra.

(F. Nietzsche)

Jedną z inspiracji było późne malarstwo Z. Beksińskiego.

 

Taniec Butoh kontrkulturowa forma teatru tańca, która narodziła się w Japonii Nazywany „Ankoku butoh” – tańcem ciemności, odwołuje się do ekspresjonizmu i koncepcji teatru okrucieństwa Antonin’a Artaud’a oraz starych obrzędów. Sam w sobie jest rytuałem eksplorującym mroki nieświadomości. Z premedytacją ukazuje zakazane dotąd obszary życia. Nie opiera się on na żadnej technice, a zamiast choreografii czy pozycji tanecznej proponuje „totalną obecność”, osiąganą dzięki przyjęciu przez tancerza szczególnej psychofizycznej postawy określanej pojęciem butoh-body (jap. butoh-tai). Nie oznacza ono fizycznego ciała, ale stan umysłu, czy raczej jedność ciało-umysł. Stan ten jest przekroczeniem dualizmu przedmiot-podmiot, świadomość-nieświadomość.

+

reżyseria / choreografia / scenografia
Sylwia Hanff

wykonanie
Sylwia Hanff, Tomasz Bazan

video art
Zuzanna Szydłowska

maska
Baszka von Hanff

Artyści
Polska