Celem Art in Practice było stworzenie platformy edukacyjnej dla wszystkich osób, które chciałyby tworzyć i prowadzić projekty w zakresie szeroko pojętej kultury. Organizowane przez Art Stations Foundation zajęcia miały uzupełnić wiedzę teoretyczną zdobytą na wyższych studiach, głównie humanistycznych, o narzędzia niezbędne do pracy kuratora oraz menadżera kultury.
Zajęcia odbywające się w ramach Art in Practice polegały na połączeniu prezentacji wybranego case study z warsztatami, podczas których prowadzący miał za zadanie wypracowanie narzędzia niezbędnego do wykonania projektu podobnego do tego, o którym opowiada.
Warsztaty odbywały się zgodnie z metodologią Design Thinking, w myśl której także wiedza uczestników jest kapitałem i bazą, na których – w połączeniu z umiejętnościami prowadzącego – opiera się interaktywna część spotkań. Synergia umiejętności i doświadczeń z odmiennych dziedzin pozwala wzmocnić efektywność i innowacyjność działań. W trakcie programu nacisk był kładziony na rozwijanie umiejętności pracy w zespole – niezbędnej w karierze zawodowej, a rzadko praktykowanej w polskiej edukacji uniwersyteckiej.
Zajęcia zostały poprowadzone przez najciekawszych polskich i zagranicznych kuratorów i animatorów życia kulturalnego. W trakcie spotkań analizowano takie zagadnienia, jak: tworzenie scenariusza wystawy, konstruowanie budżetu projektu, pozyskiwanie partnerów, prowadzenie galerii, funkcjonowanie rynku sztuki, organizacja biennale i targów sztuki, projekty międzynarodowe. Dobór gości Art in Practice (wśród nich pojawili się pracownicy instytucji państwowych oraz prywatnych fundacji, freelancerzy) zakładał maksymalne zróżnicowanie perspektyw.










